Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Kastamonu İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde düzenlenen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Matematik Dersinde Farklılaştırma Atölye Çalışması, 20 Mart 2025 tarihinde Eğitim Fakültesinde gerçekleştirildi. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı koordinesinde yürütülen etkinlik, fakültede görev yapan matematik eğitimcilerinin katkılarıyla, Kastamonu merkez ilçede görev yapan matematik öğretmenlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Atölye çalışmasında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında matematik derslerinin zenginleştirilmesi ve farklılaştırılması amaçlandı.

Programda, Dr. Güler Tuluk zihin haritalarının eğitimdeki önemine değinerek, bu yöntemin bilgi, kavram ve fikirler arasındaki ilişkileri görselleştirme konusunda sağladığı avantajları katılımcılarla paylaştı. Atölyede, zihin haritalama tekniğinin matematik öğretiminde nasıl kullanılabileceğine dair uygulamalar yapıldı. Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu ve Doç. Dr. Mehmet Koray Serin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde belirlenen ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanıttı. Bu süreçte, katılımcılarla birlikte örnek uygulamalar yapılarak, değerlendirme süreçlerinin daha etkin hale getirilmesine yönelik fikir alışverişinde bulunuldu.

Öğretim Üyesi Şeyma Şengil Akar tarafından yürütülen matematiksel modelleme ve problem çözme atölyesinde, katılımcılar grup çalışması şeklinde bir matematiksel modelleme problemi üzerinde çalıştı. Problem çözüm sürecinin ardından, gruplar kendi çözüm yollarını sunarak karşılıklı değerlendirmelerde bulundu. Etkinliğin devamında, sınıf içi farklılaştırma bağlamında matematiksel modelleme etkinliklerinin nasıl uygulanabileceği konusunda fikir alışverişi yapıldı.

Öğretim Üyesi Kadir Yücel Kaya’nın gerçekleştirdiği matematik eğitiminde yapay zeka kullanımı atölyesinde ise yapay zekanın matematik öğretiminde nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceği ele alındı. Yapay zekâ destekli araç ve uygulamalara dair örnekler sunularak, bu teknolojilerin öğrenci başarısını artırmadaki potansiyeli ve öğretim süreçlerine entegrasyonu üzerine değerlendirmeler yapıldı.

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.