Kastamonu Üniversitesi | Geleceğini İnşa Edeceğin Üniversite

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.

Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Fakültemizin dış paydaşı olan Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği içerisinde ''100. Yıl Matematik Eğitimi Günleri'' başlığı altında öğretim üyeleri ve matematik öğretmenleri etkileşimine yönelik yapılması planlanan etkinliklerden ilki 30 Kasım Perşembe günü “Sayılar” ana teması ile gerçekleştirildi.

Etkinliğin açılışı ve birinci kısmını oluşturan panel Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Panele Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş, Fakültemiz Matematik Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyeleri ile Kastamonu Merkez ilçedeki ortaokullarda görev yapan matematik öğretmenleri katıldı.

Açılış konuşmalarında; Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı ve Panel Moderatörü Prof. Dr. Lütfi İncikabı “Üniversitemiz ile Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortak çalışmaları açısından bu panelin önemli bir yere sahip olduğunu, matematik eğitimi alanında çalışan uzman öğretim üyeleri ile okullarda çalışan öğretmenlerin deneyim paylaşımlarının ilimizdeki matematik başarısının artmasında katkıları olacağına inandığını ve bugünden sonra da atölye, çalıştay vb. çalışmalar ile devam edeceğini” ifade etti.

Kastamonu İl Milli Eğitim Şube Müdürü Vedat Terlemez konuşmasında, Eğitim Fakültesi ile işbirliği altında gerçekleşen bu faaliyete ev sahipliği yapmaktan memnun olduklarını belirterek yeni etkinliklerle işbirlikli çalışmanın sürmesini istediklerini ifade etti.

Kastamonu İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gümüş konuşmalarında "Problem çözme yeteneğimizi geliştiren ve analitik düşünme becerilerimizi güçlendiren matematik, günlük yaşamımızın her alanında karşımıza çıkıyor. Bu nedenle matematiğin temel prensiplerini anlamak çok değerlidir." ifadelerini kullandı.

Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, “Fakültemizin tarihi, öğretmen yetiştirme ve öğretim programlarından bahsetti. Eğitim Fakültesinin eğitim öğretim faaliyeti ve akademik uğraşılarının yanında eğitimsel ve sosyal sorumluluk içeren projelere de önem verdiğini vurguladı. Bu anlamda öğretmenin görev yaparken bilgisinin güncellenmesi ve mezun kontrolü anlamında değer taşıyan bu ortak etkinliğin paydaşı olmaktan Fakülte olarak mutlu olduklarını” ifade etti.

Prof. Dr. Lütfi İncikabı’nın moderatörlüğünde başlayan panelde ilk önce Dr. Öğr. Üyesi Müjdat Takıcak “Sayıların Tarihi” konusunda sunum gerçekleştirdi. Takıcak sunumunda, sayıların MÖ 35000 yılından günümüze dek gösterdiği değişimlerden, sayıların ifade edildiği sembollerin uygarlıklara göre farklılıklarından, sıfırın sayı olarak ilk kez kullanımından ve uygarlıkların birbirleriyle etkileşimi sonucunda günümüz sayı sistemlerinin oluşmasından bahsetti.

Kısa bir aradan sonra başlayan panelin ikinci oturumunda Dr. Öğr. Üyesi Feyza Aliustaoğlu ve Doç. Dr. Mehmet Koray Serin “Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanında Kavram Yanılgıları” konusunda sunum gerçekleştirdiler.

Aliustaoğlu matematiksel zorluk, hata ve kavram yanılgısı arasındaki benzerlik ve farklılıklardan söz ederek kavram yanılgısı türleri ve nedenleri üzerinde örnekler kullanarak durdu. Ayrıca bu kavram yanılgılarının giderilmesi için nasıl bir öğretim yapılması gerektiği ile ilgili fikirlerini beyan etti. Serin ise, sayılar ve işlemler konusunda ilkokuldan ortaokula geçişte yaşanabilecek olası kavram yanılgılarından örnekler verdi. Özellikle basamak değerinin anlaşılması ile ilgili kavram yanılgılarını görselleştirerek bunlara yönelik önleyici öğretim materyalleri sundu.

Panellerin sonuncu oturumunda Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu ve Dr. Öğr. Üyesi Musa Sadak “Ulusal ve Uluslararası Sınavlarda Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanının Yeri ve Önemi” konusunda sunum gerçekleştirdiler. SADAK ortaokul öğrencilerine yönelik uluslararası sınavlar olan TIMSS ve PISA sınavlarının içeriklerinden söz etti. TIMSS 2015 yılı sınavının verilerini kullanarak Türkiye’deki matematik öğretiminin durumu konusunda tespitler sundu. Kepceoğlu ise PISA ve TIMSS sınavlarında sayılar ve işlemler konulu örnek soruları gösterdi, bu soruların ülkemiz genelinde yapılan ortaöğretime geçiş sınavları ile farklılıklarına değindi.

Etkinliğin ikinci kısmında Fakültemiz ev sahipliğinde ortaokul matematik öğretmenlerine yönelik atölye çalışmaları gerçekleştirildi. 30 Kasım Perşembe günü saat 14:00 ile 17:00 arasında Eğitim Fakültesi binasında üç tanesi eş zamanlı olmak üzere dört adet atölye çalışması gerçekleştirildi.

Bu atölyelerin arasında “Gerçek yaşam temelli sayı problemleri” atölyesinde gerçek yaşam temelli öğrenme yaklaşımı tanıtıldı. Atölye çalışmasında öğretmenlerin çeşitli bağlamlarda gerçek yaşam problemleri kurmaları istenerek bu problemler tüm öğretmenler ile beraber tartışıldı.

“Matematikte Yaratıcı Etkinlikler” atölyesinde matematik öğretmenlerine öncelikle matematiksel yaratıcılığı ve desteklenmesine yönelik örnekleri içeren sunum yapıldı. Ardından katılımcı öğretmenler grup çalışması ile sınıflarında matematiksel yaratıcılığı desteklemek için etkinlik planı hazırladılar ve hazırlanan etkinlikler matematiksel yaratıcılık açısından tartışıldı.

“Matematiksel Modelleme ile Farklılaştırma” atölyesinde ise matematiksel modelleme etkinliklerinin ne olduğu tanıtıldı. Matematiksel modelleme etkinliklerinin neden farklılaştırma stratejisi olarak kullanılabileceği tartışıldı. Ardından matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulamasına ilişkin örnek bir etkinliğe yer verilerek katılımcıların etkinliğe yönelik farklı çözümler üretmesi sağlandı. Son olarak da katılımcıların çözümleri ve özel yetenekli öğrencilerin probleme yönelik verdikleri yanıtlar sunularak bu yanıtlar matematiksel yaratıcılık temelinde tartışıldı.

Son atölye çalışması olan “Matematik Tarihinden Örneklerle Sayı Kavramının İnşası” atölyesinde matematik tarihinin sınıf içi etkinliklere aktarımının önemi vurgulandı. Yurt dışı matematik eğitimi kaynaklarında, matematik tarihinin sınıfa taşınmasına dair örnekler ile “sayılar” öğrenme alanına ilişkin matematik tarihinden seçilen örneklerin sınıfa taşınmasına ilişkin örnekler paylaşıldı.

Hizmetlerimizden en iyi onurum şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanıyoruz. Çerez politikamıza buradan ulaşabilirsiniz. KVKK detayları için KVKK Menümüzü ziyaret edebilirsiniz.